torsdag 2 oktober 2008

Så har då premiärdagen varit. Detta med "Lätt solsken och lite lätt vind och att sitta och ljuga vid brasan" ja det var bara i drömmarna igår.Visst vinden var det inte fel på för det var i princip vindstilla men JÄVLAR va det regna.Konstant skyfall.Trots att ett stort område jagades över så blev resultatet lika med noll både vad det gällde drev och skjutna djur.Ja man kan att fan i mej fundera på vad man har i huvvet när man ger sig ut en sådan dag,men är det premiär så är det.

Idag(2 okt) var dock vädret bättre och jag beslöt mig för att ta en sväng och hoppas på lite bättre tur idag. Behövde inte vara ute länge förrän Laban gjorde ett snabbt upptag och drevet var i full gång.Men den lyckan varade inte länge rättare sagt knappt 20 min sedan var det tyst och efter en stund var han tillbaka glatt viftandes på svansen.Ja ja så kan det gå.Nu var det ju åtminstone djur "hemma" och efter ca en kvart så var han borta och efter ytterligare 10 min var det drev igen,ett drev som varade i 30min.Så får väl trots allt vara lite nöjd ändå,det är ju hela hösten och vintern kvar så det ska nog bli bra.Nu är ialla fall jakten igång på allvar och får det bara gå nån vecka till så har ringrosten släppt hos både husse och hund.Som jag skrivit tidigare kan man ju inte räkna med stordåd de första släppen.

2 kommentarer:

XJAKT sa...

Ser att du är igång med bloggandet!
Suuper.

XJAKT sa...

hej Hej Hej

Nu kan du vinna en bok på www.blogspot.com